پس از شهادت شهید علی محقق فرزند آن عالم بزرگوار ، در پی خوابی که جناب آقای طیبی – از اوصیاء ایشان – می بینند آیت الله محقق سفارش می کنند کتابخانه ای به نام آن شهید در قم بنا گردد تا وقف طلاب علوم دینی شود.
این کتابخانه در سال ۶۳ به دستور معظم له بنا گردید و پس از ساخت ساختمان آن و راه اندازی کتابخانه ، این مکان تا زمان حیات ایشان مورد استفاده طلاب قرار می گرفت .

بعد از درگذشت آن مرجع عالیقدر ٰ، بعلت مشکلاتی چندین سال کتابخانه تعطیل گردید و جهت اجرای سفارشات مکرر آن مرحوم ، بعد از طی چندین سال مجددا کتابخانه راه اندازی گردید و علاوه بر آن ، محل برگزاری کلاس های علوم دینی شد .

دوره های آموزش ادبیات عرب در چند نوبت توسط اساتید مختلف ، فقه ، اصول ، اعراب نهج البلاغه و … از جمله کلاس هایی است که در این مکان دایر است .

یک طبقه از این ساختمان حسینیه بوده و علاوه بر برگزاری کلاس های علوم دینی جلسات و مراسم مذهبی درآن برگزار می گردد .

یک طبقه از این ساختان مخزن کتب بوده که طلاب می توانند در همان محل به مطالعه کتاب بپردازند و در صورت نیاز می توانند از اینترنت جهت تحقیقات خود استفاده نمایند (امکان خروج کتاب از کتابخانه وجود ندارد . )

حدود ۷۰ درصد از کتاب های این کتابخانه فقهی – روایی و به زبان عربی بوده و سایر کتب ، در قالب کتب اعتقادی ، فلسفی ، اصول ، تفسیر ،ادبیات عرب و …به زبان عربی و فارسی می باشد .

لازم به ذکر است علاقه مندان می توانند بعد از هماهنگی ، صبح و بعد از ظهر به کتابخانه مراجعه و از فضا و امکانات کتابخانه جهت مطالعه و درس و بحث بهره مند شوند .

پیوند پایدار
برچسب ها :

پاسخ دهید

دیدگاه شما




© تمامی حقوق برای محفوظ می باشد - ترجمه شده توسط : ماندگار وب